Jeg skal lige hurtigt prøve at forklarer jer, hvad en mission går ud på. De er nemlig
lidt anderledes end jeres normale emner og kan foregå overalt på Terrestris.
Hvis I vælger at løse sådan en mission, så skal i være klar på, at I
skal minimum
være 2 personer til at løse en mission. I behøver ikke være have skrevet sammen før, det kan måske
være en god måde at finde nogle nye emne personer på.
Man er ikke tvunget til at lave missioner, man bestemmer helt selv om man vil.
Det første du ser I en mission er en
baggrund. Der får du en kort historien om,
hvorfor det er, at dine karakterer skal tage på en mission. Og hvad det er selve
missionen lyder på.
Efter baggrunden kommer der en
indkøbsliste. Der er der vejledning om, hvad
du måske får brug for på din rejse.
Efter indkøbslisten kommer
beskrivelsen af, hvad der sker på selve missionen. Altså om
hvilke nogle ting man møder på sin vej, og hvor de ting, man skal finde/bruge, er. Og
hvordan i kommer derhen. Dette
SKAL dog være ukendt for jeres karakterer, så de ikke
ved præcist, hvor alting er, men at de skal finde ud af hvad de skal gøre.
Og de kan blive i tvivl og sådan nogle ting. Måske var det endda en idé, hvis det kun var den ene af
to, som faktisk ved, hvad der kommer til at ske, men det må i selv finde ud af.
I skal jo huske at gøre det så realistisk som muligt. Selvfølgelig må man gerne bruge hint fra det, jeg
har skrevet. Man må fx gerne sige, som i Vastas missionen, hvor at ædelstenen åbner døren, så må personerne
jo godt ville prøve at stjæle stenen, men kommer til at skubbe den ind. Eller bliver fanget af spøgelser rundt
om stolpen med stenen, så man trykker på den, da man læner sig op ad den. Det skal bare ikke være som,
at man råber: "Vi prøver at trykke på ædelstenen!" Vær lidt kreativ... og opfindsomme.
Chloe og jeg tjekker også her i starten om missionerne er en god idé. Da det stadig kun er på
forsøgs basis, og hvis man ikke kan finde ud af at lave en mission ordenligt, så fjerner vi det helt.
Når I er færdige med jeres mission skal i reportere til mig eller Chloe (helst den, som har lavet missionen).
Det vil sige, at I skal skrive kort, hvad I gjorde, og hvordan i løste missionen. Her i starten prøver at læse
noget af jeres mission igennem, bare sådan at vi er sikre på, at I gør det ordenligt. Så kan vi enten sige,
om I har gennemført missionen perfekt, og vi kan lige sige, hvis I mangler nogle små ting, og så vi ved, om
folk har forstået det. Men vi håber, at det kun bliver her i starten, da vi regner med, at I hurtigt finder ud af,
hvad det her gå ud på. Det betyder dog ikke, at jo flere missioner I laver, jo mindre behøver I at skrive. I
skal stadig aflægge rapport til os, når I er færdige.
Det gode ved missioner – synes vi – er at I også får en belønning, når I har gennemført en. I får simpelthen
noget erfaring (en go’ portion), som gør at I hurtigere kan få en til magi. Men oven i det, får I også en genstand, som vi regner med, at I kan passe på og ikke udnytte. Powerplay reglerne gælder jo stadig!
I får også et antal dage til at klare missionen i. Så måske skriver vi 7 dage nederst, det betyder så, at I har 7 dage
til at aflægge rapport. Så når du har fundet en at tage på mission med, så skriv til Chloe eller mig (I skal gerne
skrive til den samme, når I aflægger rapport), og så kan i begynde jeres mission.
Hvis I overskrider det antal dage i må. Så skriver vi til jer. Og enten beslutter vi os for at lukke jeres mission ned,
altså trække jer tilbage. Eller I kan få nogle ekstra dage, hvis I er heldige.
Det skal også lige siges, at hvis I er så uheldige, at I ikke ved, hvordan I skal komme videre med jeres mission,
kan i skrive til den person, der har lavet missionen. Så skal den person, der har lavet det, nok hjælpe jer, så
godt vi kan.
Vi håber, at I kan lide ideen om missionerne.
Vi vil meget gerne have noget feedbacks og idéer til nye missioner, hvis I har nogle.
- Admins -